Medical taping 2018-04-30T15:17:52+00:00

Waarom Medical Taping?

Het Medical Taping Concept is een van oorsprong Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op gewrichten, maar tevens de spierfunctie, de bloed- en lymfcirculate stimuleert en ondersteunt. het indicatiegebied is zeer uitgebreid:

(na) Behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie en kuitklachten.
Vermindering van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen.
Houdingscorrectie.
Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals muisarm, tennis- of golfarm)
Bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel
De tape ondersteund c.q. activeert de lichaamseigen herstelmechanismen, zonder de bewegingsvrijheid in te perken.

De effecten van de tape in het kort

Activering/regulering van de bloedcirculatie en lymfafvoer.
Verbetering van de spierfunctie.
Ondersteuning van de gewrichtsfunctie.
Pijndemping
Neurofysiologische en segmentale beïnvloeding
De Curetape kan meerdere dagen bliven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen.

In de meeste gevallen brengen wij geen extra kosten in rekening voor de behandeling met de tape, in enkele gevallen is dit wel noodzakelijk.
Sommige huisartsen schrijven een verwijzing voor deze tape (curetape) ,vraag dit na bij uw behandelend arts. Wij doen dit niet voor u.
Alle fysiotherapeuten bij Coret Fysiotherapie zijn geschoold in deze tape-methode, Bart Coret is tevens geschoold in lymfetaping!